Virkad Padda

När syrran var hemma från Södertälje för ett tag sedan, ville hon ha en present till sin kollega. Önskemålet var en sköldpadda eller en padda. Så hon fick välja mellan sköldpaddorna som jag virkade med mönster från "Virka amigurumi" och en padda, som jag efter lite letande på nätet hittade mönster på. Mönster finns här.

amigurumi padda

amigurumi sköldpaddor

Det var ett svårt val (enlig henne själv), men som i slutändan hamnade på paddan. Paddans ögon är säkerhetsögon av plast, virkad i akryl garn och stoppad med syntetisk allergi testad vadd. Detta gör den tvättbart i 30 grader.

 

Har annars tänkt på att stoppa mina gurumisar med ull, som Fröken Elsas möss (fick lite tips från henne), men är fortfarande lite osäker. Måste nog kolla upp lite mer om det innan jag bestämmer mig. Skulle vara kul och testa det dock, så vi få se....// Eli-chan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Elisa, men bloggar och säljer virkade alster under namnet "Eli-chan". Namnet har jag fått av min japanska vän Yuki. Här hittar du amigurumisar och annat virkat. Unika virkade DIY presenter i alla dess former och färger. Hoppas ni tycker om dem lika mycket som jag.

Maila mig gärna om ni har frågor eller vill köpa något.

[email protected]

/Eli-chan.
RSS 2.0