Mina Aminekosar

För dem som älskar katter, få ni inte missa amineko katterna, mönstren finns här. Sidan är på japanska, men det finns några mönster på engelska (längst till höger), bla kattmönstret. De, jag har virkat är dock på japanska. Fast det är inte så svårt, om man utgår från den engelska versionen. När man väl lärt sig att tyda diagramen, så spelar det inte så stor roll vilket språk mönstren är på.

mina aminekos

Min första Amineko var den lilla lila katten, Neko-san. Halsduken utav restgarn improviserade jag fram, inte så dumt. Eftersom mönstren var på japanska så var det extra spännande att se resultatet. Min andra katt blev en stor katt (vilket jag inte visste vid tiden), Nene.

amineko, Nenes testund

Nene är min favorit kattmodell, lätt att fota, blir alltid bra och viktigast av allt, klagar inte. Nene är runt 50 cm från top till tass. Vikt, öh...hmm, den är lite känslig, så den talar vi inte om. Extra vikt i kroppen löste jag med hjälp av mineralstenar. Nene älskar att sova, kan sova var som helst. Även under fotoshootings och sina testunder. //Eli-chan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Elisa, men bloggar och säljer virkade alster under namnet "Eli-chan". Namnet har jag fått av min japanska vän Yuki. Här hittar du amigurumisar och annat virkat. Unika virkade DIY presenter i alla dess former och färger. Hoppas ni tycker om dem lika mycket som jag.

Maila mig gärna om ni har frågor eller vill köpa något.

[email protected]

/Eli-chan.
RSS 2.0