Kawaii björnar

Amigurumis är perfekta presenter (tycker jag). Var och en av dem är unika, speciella och handgjorda med massor av kärlek. I år tog två av mina kusiner studenten, så jag gjorde två vita/beigea björnar med studenthatt som present till dem. Tyvärr så har jag inga bilder på dem, fast uppskattade blev dem. Jag köpte Mia's virkbok, lite tunn kanske, men annars är den jätte bra. Om ni inte hört det, så ska det bli en uppföljare. I boken fanns det olika mönster på fötter. Så jag testade och gjorde några andra björna (samma garn, fast lila denna gången) med händer och fötter från Mia's mönster. Testade även olika ögon. Resultatet, Koji och Coco.

Koji och Coco, en kill och en tjej björn, de blev så sööta! Kawaii ne!!!

Koji är runt 34 cm hög och helt unik. Han har två olika nyanser blå ögon. Detta för att det var sent och jag var trött när jag sydde ihop honom och inte märkte något förrän det var för sent. Hur jag än försökte gick det inte att få isär fästplattan. Behöver nog inte säga att det var första gång jag använde säkerhetsögon eller.....som tur var, var det samma storlek på ögonen. Ja, det blev som det blev, men det gör ju bara Koji extra speciell.

amigurumi björnar

Coco är mycke tjejig björn. Hon är ca 30 cm från öra till tass och vikten, hm. man ska aldring tala om en dams vikt. Hon är stoppade med mineralstenar, så hon är inte lätt som en fjäder precis. Dock kan jag säga att hon väger mer än Koji, men säg det bara inte till henne. Henne testade jag med att brodera ögonen, vilket jobb det var. Vet inte hur många gånger jag fick göra om innan det blev bra. Fast kawaii blev hon. // Eli-chan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Elisa, men bloggar och säljer virkade alster under namnet "Eli-chan". Namnet har jag fått av min japanska vän Yuki. Här hittar du amigurumisar och annat virkat. Unika virkade DIY presenter i alla dess former och färger. Hoppas ni tycker om dem lika mycket som jag.

Maila mig gärna om ni har frågor eller vill köpa något.

[email protected]

/Eli-chan.
RSS 2.0